head>
Dostat se na schůzku a efektivita prodeje, jsou 2 největší problémy obchodních zástupců. Nejdříve mají obchodní zástupci problém, se sjednáním schůzky. A až se na schůzku dostanou, nedaří se jim prodat, tak často jak by chtěli.
Opakovaně dostávám otázku: „Jak si mám sjednat schůzku, přeci nemůžu jen tak někam zavolat nebo tam přijít? Vzápětí tazatel dodává. „Když už jsem na schůzce, tak je to v pohodě“.
Trochu si rejpnu, kdyby bylo všechno v pohodě, tak se obchodní zástupce nemusí ptát: „Jak si mám domluvit schůzku?“ Od svých zákazníků by zjistil, co je pro ně důležité a na co slyší.
Máte přehled, na kolika schůzkách prodáte? Kolikrát se potřebujete se zákazníkem sejít, abyste uzavřeli obchod? V každém oboru je to jiné. Rozhoduje nejen objem obchodu, ale i produkty/služby, které prodáváte. Čím je zakázka větší a složitější, tím je k uzavření obchodu potřeba více jednání. Což není nic nového pod sluncem, že.
Jenomže málo OZ má přehled o tom, kolik měli schůzek a jaká byla jejich úspěšnost. K čemu je dobré mít spočítáno, kolika zákazníkům prodáte a jakou máte úspěšnost prodeje?
Především budete vědět, kolik schůzek ∅ potřebujete, abyste splnili naplánovaný obrat. Vydělali tolik peněz, kolik chcete. Díky tomu, že víte, jakou máte úspěšnost v uzavírání prodeje, můžete měřit a zvyšovat svoji efektivitu prodeje.
Některé firmy o nich ani nevědí, protože je zajímá pouze výše dovezeného obratu. Hledání problémů nastává v situaci, když se přestávají plnit prodejní plány a začínají chybět peníze.
Přitom stačí průběžně sledovat účinnost a efektivitu prodejního procesu. Upravte či dolaďte obchodní rozhovor nebo prodejní strategii daného produktu. Přestaňte se se zákazníky bavit pouze o ceně a ukažte jim hodnotu, kterou díky vám mohou získat. Snažte se zlepšit jejich současnou situaci a ukažte jim, že je obchod partnerství a nemusí to být boj.
Aktivní naslouchání a správně položené otázky umějí zlepšit prodejní výsledky o desítky %.
Běžte do toho a přesvědčte se sami, že i vy nebo váš obchodní tým, může zlepšit svoje prodejní výsledky, díky malým změnám, které zavedete do praxe.
Držím vám palce. A jestli potřebujete s prodejem pomoci, napište, jsem tu pro vás.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.