2 největší problémy obchodních zástupců. Některé firmy o nich nevědí.

jak sjednat schuzkuDostat se na schůzku a efektivita prodeje, jsou 2 největší problémy obchodních zástupců. Nejdříve mají obchodní zástupci problém, se sjednáním schůzky. A až se na schůzku dostanou, nedaří se jim prodat, tak často jak by chtěli.

Opakovaně dostávám otázku: „Jak si mám sjednat schůzku, přeci nemůžu jen tak někam zavolat nebo tam přijít? Vzápětí tazatel dodává. „Když už jsem na schůzce, tak je to v pohodě“.

Opravdu je vše v pohodě, když se dostanete na schůzku a setkáte se zákazníkem tváří v tvář?

Trochu si rejpnu, kdyby bylo všechno v pohodě, tak se obchodní zástupce nemusí ptát: „Jak si mám domluvit schůzku?“ Od svých zákazníků by zjistil, co je pro ně důležité a na co slyší.

Máte přehled, na kolika schůzkách prodáte? Kolikrát se potřebujete se zákazníkem sejít, abyste uzavřeli obchod? V každém oboru je to jiné. Rozhoduje nejen objem obchodu, ale i produkty/služby, které prodáváte. Čím je zakázka větší a složitější, tím je k uzavření obchodu potřeba více jednání. Což není nic nového pod sluncem, že.

Jenomže málo OZ má přehled o tom, kolik měli schůzek a jaká byla jejich úspěšnost. K čemu je dobré mít spočítáno, kolika zákazníkům prodáte a jakou máte úspěšnost prodeje?

uzavreni obchoduPředevším budete vědět, kolik schůzek ∅ potřebujete, abyste splnili naplánovaný obrat. Vydělali tolik peněz, kolik chcete. Díky tomu, že víte, jakou máte úspěšnost v uzavírání prodeje, můžete měřit a zvyšovat svoji efektivitu prodeje.

Tyto 2 největší problémy při prodeji trápí mnoho obchodních zástupců.

Některé firmy o nich ani nevědí, protože je zajímá pouze výše dovezeného obratu. Hledání problémů nastává v situaci, když se přestávají plnit prodejní plány a začínají chybět peníze.

Přitom stačí průběžně sledovat účinnost a efektivitu prodejního procesu. Upravte či dolaďte obchodní rozhovor nebo prodejní strategii daného produktu. Přestaňte se se zákazníky bavit pouze o ceně a ukažte jim hodnotu, kterou díky vám mohou získat. Snažte se zlepšit jejich současnou situaci a ukažte jim, že je obchod partnerství a nemusí to být boj.

Velké zlepšení prodejních výsledků, můžete dosáhnout i malými úpravami nebo drobnými změnami při komunikaci se zákazníkem.

Aktivní naslouchání a správně položené otázky umějí zlepšit prodejní výsledky o desítky %.

Běžte do toho a přesvědčte se sami, že i vy nebo váš obchodní tým, může zlepšit svoje prodejní výsledky, díky malým změnám, které zavedete do praxe.

Držím vám palce. A jestli potřebujete s prodejem pomoci, napište, jsem tu pro vás.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů