head>
Žhavé téma firemních porad a mítinků je stagnace prodeje u obchodních zástupců. Stagnace je věrná kamarádka frustrace. Přestože o ni nestojíte, potkáte jí častěji, než byste chtěli. Připlíží se pěkně zezadu a hupsne vám za krk. Drží se vás jako klíště a nechce se potvora pustit. Stagnace prodeje je obrovským problémem nejen obchodních zástupců, ale i jejich obchodních oddělení.
Stagnace v prodeji vypadá nevině, ale dovede být pěkně záludná. Pokud jí nebudete věnovat pozornost, může se stát, že vám pomaloučku začnou klesat tržby. Díky tomu půjde dolů i vaše sebevědomí. Přestanete si věřit a máte zaděláno na velký problém. Vyplatí se nečekat a začít jednat.
Vezměte list A4, rozdělte jej na dva sloupce. Jeden sloupec označte růst prodeje, druhý sloupec stagnace prodeje. Do jednotlivých sloupců si vypište konkrétní kroky prodeje. Výsledkem bude nějaký rozdíl v procesu prodeje. Jednoduše řečeno, prodáváte jinak, než jste prodávali dřív.
Potřebujete objevit v čem je zakopaný pes. Stagnace je důsledek něčeho. Pro nastartování lepších výsledků je nezbytné, abyste našli příčinu stagnace. Hledejte i změny, které se udály ve vašem životě. Možná jste změnili pohled na prodej pod vlivem nějaké události, aniž jste si změnu uvědomili. Můžete mít starosti, které jste dříve neměli a teď silně ovlivňují vaši náladu a pocity.
Stále větší znalosti o produktech či službách a fungování firemních procesů jsou pro vaši jistotu a sebevědomí fajn. Jenomže, někdy to můžete s informacemi přehnat. Vaše snaha, poskytnout zákazníkovi co nejlepší informace, aby se mohl rozhodnut, dopadne právě opačně. Zákazníka informacemi zahltíte, on se lekne a nekoupí.
Vy tak můžete získat dojem, že jste mu nějakou podstatnou informaci neřekli. Příště chcete být dokonalejší a díky tomu na zákazníka vychrlíte ještě víc informací. Takto to párkrát zopakujete a stagnace je tu. Změní se vaše nálada, která ovlivní i chování na obchodních schůzkách. Abyste prodali, potřebujete být v pohodě a v dobré náladě.
Pokud se vám prodej zasekne, chce to změnu. Vrátit se k tomu co fungovalo dřív. Jestliže vaše dřívější postupy přestávají fungovat, je třeba hledat postupy, které fungují i ve vysoce konkurenčním prostředí současného trhu.
Pokud vás článek zaujal, sdílejte ho s vašimi přáteli. Budu ráda i za váš komentář :-)