head>
Jak a kde najít nové zákazníky? Častá otázka obchodních zástupců. Víte, že bez nových zákazníků, neuspějete v žádném obchodě. Říkáte si, kde najít nové zákazníky? Jestli jste ve firmě nová posila obchodního týmu, ale máte už za sebou nějakou praxi, máte výhodu. Úplný nováček je v daleko těžší situaci. Moc toho neví, třebaže právě vystudoval obchodní akademii. Nechci, v žádném případě, snižovat vzdělání a výuku samotnou, ale ruku na srdce. Jaké byly Vaše pocity, když jste nastupovali do první práce, jako čerstvý absolvent? Pamatuji se, že při prvním pohovoru na pozici obchodního zástupce, jsem se tvářila sebevědomě a samozřejmě s tvrzením, že splním všechna očekávání vedení firmy, kam jsem měla nastoupit. V hlavě se mně honily otázky, jak to zvládneš, jak se všechno naučíš, vyděláš na sebe a na benzin? Zvládla jsem to, učím se stále a obchodní zástupce jsem už 16 let.
V každé firmě, jsou nějaké zavedené postupy, které různě kombinujete. Je na Vás, jestli si najdete svůj další postup a dostanete se na špici v týmu. Když se o metodu, která Vám při hledání nových zákazníků funguje, podělíte s ostatními kolegy, získáte si úctu a obdiv.
Firemní databázi dostanete jako první. Nejdřív se seznamte s aktivními zákazníky. Postupně začněte kontaktovat i zákazníky, kteří již někdy v minulosti u firmy nakoupili. Ze zkušenosti mohu doporučit. Tento postup je rychlý a efektivní.
Mapování terénu (přiděleného regionu) se naučte využívat od samého nástupu ve firmě. Máte chvíli čas, před sjednanou schůzkou? Využijte čas ve Váš prospěch a projeďte okolí, určitě najdete další obchody, firmy, které můžete oslovit.
Kontaktování po telefonu, další ze způsobů jak najít nové zákazníky. Ze seznamů a databází, které jsou volně k dispozici na internetu nebo v tištěné formě. Použít můžete i „obyčejný“ telefonní seznam, regionální katalogy, místní katalogy, noviny, ……
Email marketing je další způsob, jestliže tento nástroj vaše firma používá. Kontakty, získané email marketingem bývají kvalitní. Email marketing je velice efektivní a měla by ho znát a používat každá firma.
Jste v „terénu“ každý den, naučte se toto jednoduché pravidlo:
Každý večer si udělejte plánování a přípravu na druhý den. Kam máte jet, kdy máte být na místě. Co jste komu slíbili, co máte zařídit., ušetříte minimálně hodinu Vašeho času, oproti rannímu plánování dne. Nestane se Vám, že prošvihnete schůzku, kterou jste si se zákazníkem domluvili na brzké ráno.
Chcete být úspěšný obchodní zástupce? Udělejte si z tohoto pravidla zvyk.
Našli jste v článku inspiraci? Pošlete ji i vašim přátelům. Budu ráda i za váš komentář