head>
Paní Dana se s vedením firmy domluvila, že bude obchodníkům navolávat schůzky s klienty a z uzavřených obchodů bude mít provizi. Vše vypadalo lákavě a Dana byla nadšená, že bude mít peníze.
1) Daně nikdo nedal potřebné informace, které by jí se sjednáním schůzek pomohly.
2) Jak má domluvit schůzky, když nezná výhody a prospěch pro klienta. A pořádně ani službu, kterou má prodat.
3) Na dotazy Dany, vedení nereaguje.
Nakonec si Dana půjčí call script od jednoho obchodníka, který ho údajně používá.
říká si Dana. No a ono prdlajs. Místo očekávaného Ano, sejdeme se, výborně, kdy se můžeme potkat, … zase slyší ne, nechci, nepotřebuji.
Dana je zklamaná a znechucená. Proč? Její telefonické skóre úspěšnosti je 27:1.
To je zlý sen. Provize v háji a ke všemu, ji nikdo ve firmě nechce vysvětlit, jak to u nich na schůzkách s klienty chodí. A přitom to vypadalo tak lákavě. Nadšení vystřídala frustrace. Koho by to těšilo, že?
27 telefonátů a z toho 1 úspěch – skóre úspěšnosti je 27:1.
Jenom si to představte, 27 telefonátů a z toho 1 úspěch. Pouze s jedním klientem domluvená schůzka. Ale kdo může za tohle šílené skóre 27:1? Dana?
Primárně vedení firmy. Jak si můžou šéfové myslet, že nováček který ještě firmu ani její služby pořádně nezná, navolá schůzky s klienty, když mu neposkytnout potřebné informace.
Provize a její 3 děti, jsou dost dobrá motivace. Tak se stalo, že mně jednoho krásného dne Dana napsala, že by potřebovala s call skriptem pomoct.
Před konzultací mi Dana call script poslala, abych se mu podívala na zoubek. Jakou má strukturu, obsah a jakým způsobem jsou naformulované věty.
1) První původní, se kterým Dana neuspěla, jeho skóre bylo 27:1. Upřímně, když jsem ho četla, nedivím se.
2) Druhý script byl mnohem lepší. Ten měla Dana už částečně upravený, podle jednoduchého návodu, který jsem uveřejnila ve své FB skupině Prodej s nadhledem.
Chtěla jsem, aby zažila podobný pocit jako Ti, kterým volala. Dočetla jsem a chvíli čekala na reakci Dany. Nechtěla věřit tomu, co slyšela.
Přišel velký AHA moment. Obrovské uvědomění. Pochopila, proč lidi na druhém konci telefonu nic nechtěli a ona slyšela ne. Dana řekla: Vůbec se nedivím, že to nechtěli. Udělala bych to stejné. Nechápala jsem, co se po mně (jako po klientovi) chtějí a proč mně volají.
Položila jsem Daně 5 klíčových otázek, na které jsme potřebovaly znát odpovědi, aby nový call script dobře fungoval. Upravily jsme strukturu rozhovoru, doplnily věty, na které budou klienti pozitivně reagovat.
A to script ani neobsahoval žádná čísla s reálnými výsledky, kterých dosáhli klienti, kteří službu už využili.
Díky úpravě struktury a textu se úspěšnost call scriptu, zvýšila z 3,7 % na 66,6 %. Téměř 63 % nárůst úspěšnosti. To už je pořádný skok, co říkáte?
Teď si představte, nebo rovnou spočítejte, o kolik víc prodáte a kolik času ušetříte, když se zvýší vaše úspěšnost v domlouvání schůzek o 63 % jako Daně.
Kolikrát rychleji sjednáte 4 schůzky. O kolik schůzek navoláte víc během týdne nebo měsíce?
Když budeme počítat 108 telefonátů a úspěšnost 6:4, tak vám vypadne 72 domluvených schůzek.
Kolik uzavřete obchodů ze 72 schůzek? Jaká je vaše současná úspěšnost prodeje? 10,20,30 nebo 50 %?
I kdyby byla jenom 10 % z 72 schůzek, tak je to při průměrné objednávce třeba 3000 Kč x 7 schůzek = 21.000 Kč
proti 10 % ze 4 schůzek (při 108 telefonátech a úspěšnosti 27.1) při stejné průměrné objednávce 3000 Kč x 0,4 schůzek = 0 Kč. Abyste uzavřeli 1 průměrnou objednávku, potřebovali byste navolat 12 schůzek při 10 % úspěšnosti uzavření prodeje.
Finanční rozdíl je stále větší s růstem ∅ objednávky a vzrůstajícími procenty úspěšnosti uzavírání.
Při ∅ objednávce 5000 Kč a 30% úspěšnosti se dostanete na 5000 Kč x 21 schůzek = 105.000 Kč.
Ze 4 schůzek při stejné průměrné objednávce 5000 Kč x 1 schůzka = 5000 Kč.
Rozdíl výsledků původního a upraveného call scriptu je 100. 000 Kč.
Můžeme počítat ještě dál a ptát se, za jaké časové období jste schopni zvládnout navolat 72 schůzek a potom je realizovat? Dejme tomu, že za měsíc. To jsou 3 – 4 schůzky denně. Co říkáte, dají se zvládnout? V některých oborech tak, tak. U jiných úplně v pohodě.
Když tohle zvládnete udělat každý měsíc, máte za rok 1,2 mil na víc (100 000 Kč x 12 měsíců)
Oslovení zákazníka je v prodeji klíčové. Můžete mít sebelepší produkt nebo službu, ale když ho nemáte komu prodat, je vám k ničemu.
V obchodě platí jednoduchá rovnice, NEJSOU ZÁKAZNÍCI – NENÍ ZISK.
Jestli vám to dává smysl, zvu vás na praktické školení – workshop:„Jak oslovit zákazníky a domluvit si 3 x více schůzek“.
Pro víc informací klikněte na tlačítko, Chci vědět Jak si domluvit 3 x více schůzek
Inspiroval vás tento článek? Dejte mu laik a pošlete ho pro inspirací i svým přátelům. Budu ráda i za vaše komentáře