Jak poznáte, že jste úspěšný obchodní zástupce?

Věřím, že každý z Vás chce být úspěšný obchodní zástupce. Honí se Vám hlavou jak poznat úspěch v práci? Je Vám jasné, že nejvýraznějším ukazatelem je tržba, kterou přinesete do firmy a zasloužená odměna za práci. Vaše provize roste se stoupajícím výkonem. Je každý kdo přináší vysoké tržby úspěšný?

Dovoluji si tvrdit, že pouze výška tržeb a provize k úspěchu obchodního zástupce nestačí.

Hlavní roli hrají Vaši spokojení zákazníci. Zákazníci rozhodují o Vašem úspěchu. Uděláte pár dobrých obchodů, budete se považovat za hvězdu a úspěšného obchodního zástupce. Úspěšní budete, pokud dokážete Vaše prodeje udržet na vysoké úrovni stabilně. Rok, dva, pět i víc.

Prvním a velice důležitým ukazatelem je ocenění od Vašich zákazníků. Těší se, až Vás zase uvidí. Dobře jim poradíte, řeknou Vám: “ Nikdo jiný nám není schopen poradit tak jako Vy. Vy jste nejlepší. Ještě, že Vás máme, Vy nám vždycky poradíte a všechno zařídíte. Když to nevíte Vy, tak už nikdo“. Mnoho dalších slovních ocenění, které ani nevnímáte. Protože je to Vaše práce, správně zákazníkovi poradit a pomoci mu při řešení jeho problému.

Druhým ukazatelem je Vaše konkurence. Obchodní zástupce, který má stejný rajón jako Vy. Nejdřív se snaží Vaše zákazníky zlomit různými výhodnými nabídkami. Občas se mu to povede. Tak to v obchodě chodí. Když je Váš zákazník pevně rozhodnutý, že Vás“nedá“, nezbude konkurenci nic jiného než to respektovat. V mém případě říkali, že mám na Jižní Moravě monopol.

Každý obchodní zástupce má své Věrné zákazníky i konkurence. Vyplatí se ctít rozhodnutí spokojeného zákazníka. Občas se stavíte, zjistíte situaci, zda je stále spokojený a odmítá jakoukoliv změnu. Máte-li v rukávu trumf-nabídku, která se neodmítá, většinou lákavé nabídce podlehne i hodně spokojený zákazník. Pokud má takovou nabídku konkurence, můžete i Vy přijít o Vašeho zákazníka.

Třetí ukazatel úspěchu obchodního zástupce je opět konkurence. Tentokrát se jedná o vedení konkurenční firmy, která se Vás snaží získat na jejich stranu. Je to jediná cesta, jak se dostat k Vašim zákazníkům. Jsou si vědomi toho, že by zákazníci šli za Vámi. Když dostanete postupně podobné nabídky od dalších konkurenčních firem, víte, co to znamená. Každá firma chce mít nejlepší obchodní zástupce. 

Buďte nejlepší. Stanete se žádanými a úspěšnými obchodními zástupci.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Martin Mažár napsal:

    Zaujímavý článok. Ešte je tu aj ďalší ukazovateľ. Zákazníci vás sami odporúčajú na svojich známych, bez toho, aby ste ich o to žiadali.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů