head>
Většina firem a podnikatelů žije v přesvědčení, že si nemůže vybírat své zákazníky. Obchodní zástupce tlačí do této prodejní strategie a trh se podle ní chová. Výsledkem je kvantita zákazníků místo kvality. Přitom je efektivnější prodat určitý objem zboží jednomu zákazníkovi než ten stejný objem deseti zákazníkům.
Při hodnocení prodeje se často poukazuje na počet prodejů. Ten obchodní zástupce, který má prodejů nejvíce je podle vedení firem nejlepší. Na počet prodejů ano, ale mě jako majitele firmy by zajímal výsledek.
Nejlepší je ten, kdo mi přiveze nejvíce peněz. A to, že doveze větší tržbu a má o třetinu méně prodejů ukazuje jediné. Je mnohem efektivnější než druzí obchodní zástupci.
Ptáte se, jak je to možné: „ Vybírá si své zákazníky“.
Výzkum agentury GFK ukázal, jak se chovají zákazníci optimisté a pesimisté. Kolik lidí je znepokojeno a žije v obavách. Výzkum ukázal, že zákazník nakupuje podle toho jak je spokojený a jak vnímá své okolí.
„Peníze do velké míry determinují naše možnosti, a tím i pohled na naši budoucnost a spotřebitelské chování. Optimističtí spotřebitelé jsou v Čechách do větší míry domácnosti s těmi vyššími čistými měsíčními příjmy. Obávající se‘ se nadprůměrně vyskytují ve skupinách se středním příjmem a pesimisté jsou spíše domácnosti s nižšími příjmy,“ dodává Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director GfK CZ&SK.
Zdroj: GFK, Mediaguru.cz
Co pro obchodní zástupce průzkum znamená? Potvrzuje, vybírejte si zákazníky.
Stačí upravit cenu Vašeho produktu či služby. Snížením nebo zvýšením ceny se zaměříte na jiného zákazníka.
Zákazník optimista nakoupí za vyšší cenu, je v pohodě, když něco chce, tak si to koupí a cenu moc neřeší. Nakupuje často.
Zákazník pesimista je opakem optimisty. Ze všeho má strach a obavy, cena je jeden z nejdůležitějších faktorů, zda koupí nebo nekoupí. Nakupuje málo.
Zákazník obávající se (zneklidněný), kterých je podle průzkumu 50%, se pohybuje uprostřed. Je při nakupování opatrnější než optimista. Nakupuje méně, ale za to chce kvalitu. Raději zaplatí více, protože chce funkční a spolehlivé produkty.
Je jenom na Vás, které zákazníky si vyberete a které necháte konkurenci.
Chcete-li zlepšit své prodejní výsledky a zvýšit svoje obraty a díky tomu i provize, otázkou není jestli si začnete vybírat své zákazníky, ale kdy? Je to jen otázka času, kdy se rozhodnete, že chcete zvýšit své prodeje a začnete s výběrem zákazníků.
Čím lépe si zákazníka vyberete, tím máte větší šanci, že od vás rád koupí. A to přeci chcete. Nebo se pletu?
Krásný článek a pravdivý :-). No není toto skvělé ráno? :-)
Díky Jirko, pro spolupráci je dobrá nálada a úsměv dobrým signálem . Přeji hezký den.