Jak sladit práci a osobní život obchodního zástupce?

Jak sladit práci a osobní život obchodního zástupce? Dobrá otázka. Někdy je oříšek sladit práci a soukromí.  Jindy je to snadné? Na rovinu přiznávám, někdy utrpí osobní život někdy to je práce. Záleží na subjektivním pocitu, co je v ten daný okamžik důležitější.

Jak sladit práci obchodního zástupce s jeho soukromím?

V každé práci je nejsložitější vždy začátek.

  • Když začínáte v jakékoliv práci, netušíte, jak se vyvinou pracovní povinnosti.
  • Jaká je reálná pracovní doba.
  • Jestli skončíte ve stanovený čas, nebo až máte hotovo a splníte daný úkol.
  • Než se práci naučíte, trvá vám všechno 2x víc času.
  • Můžete práci odložit na později, když zrovna nehoří termín.
  • Podle toho můžete sladit zbytek dne.

Obchodní zástupce je v jiné situaci.

Za obchodníka mluví prodej a obrat, který do firmy přiveze. Buď má nebo nemá výsledky. Za nic se neschová, nemůže všechny schůzky odložit na konec týdne, protože se mu zrovna nechce.

Za obchodního zástupce mluví prodej a obrat, který do firmy přiveze. Buď má nebo nemá výsledky.

 

Úspěšní obchodníci dají přednost zákazníkům.

  • Osobní život může přijít na řadu, až máte splněno a opečované zákazníky.
  • Zní to tvrdě? Možná, ale je to holý fakt, protože kdo nás platí? Naši zákazníci.
  • Chcete být úspěšní? Makejte na sobě, aby se vám obchod a prodej dostal pod kůži.
  • Abyste nemuseli zdlouhavě přemýšlet nad tím, co a jak říct, jak se rozhodnout,  čemu dát přednost.

Muži jsou na tom se sladěním páce a osobního života lépe než ženy. Většinou jim odpadá péče o domácnost a děti. Nikoho se nechci dotknout, ale stále převažuje model: „Muž je živitel rodiny a žena zabezpečuje chod domácnosti.“ (Udržuje oheň v jeskyni, aby si po lovu  měli členové tlupy kde odpočinout a nabrat sílu na příští lov.)

Od kolegů obchodních zástupců vím, že většinou omezili sladění  pracovního a osobního života na 2 věci. Na práci obchoďáka a své koníčky. Podle momentální nálady a situace doma občas přibrali i nějaké rodinné povinnosti.

Ženy jsou oproti mužům ve složitější situaci. Sladit práci „obchoďačky“ a chod rodiny potřebuje systém a alespoň minimální pravidla.

 

Systém, který využívám. Plánování, příprava a dodržení naplánovaného.

Díky jednoduchým pravidlům ušetříte čas a energii.ZA 3x méně času prodáte o 35 % víc, oslovíte stejný počet zákazníků a víc vyděláte?

  • Kouzlo je v efektivitě, jednou stanovíte pravidla a potom je využíváte.
  • Mírné korekce provádíte za pochodu.
  • Nemáte-li žádný plán, každý den přemýšlíte, co byste měli dělat.
  • V myšlenkách máte chaos a nevíte, jak vše zvládnete.
Díky jednoduchým pravidlům ušetříte čas a energii. ZA 3x méně času prodáte o 35 % víc, oslovíte stejný počet zákazníků a víc vyděláte?

Péči o domácnost doporučuji rozdělit mezi všechny členy.

  • I děti mohou pomoci. Funguje to a vedete je k samostatnosti.
  • Můžete odbourat kult pravidelných teplých večeří. Není to vaše povinnost.
  • Mnohem lepší je věnovat hodinu času dětem než přípravě teplé večeře.
  • Ženám doporučuji, aby se naučily poprosit partnery o pomoc, místo čekání na to, až je to napadne.
  • Nedovolte mýtům, aby vás ovládaly. Je mnoho věcí, které děláme jenom proto, že se od nás očekávají.

4 kroky, které musíte ovládnout, abyste si domluvili schůzku a prodali

  1. Jednoduchý, ale efektivní systém a prodejní strategii. 
  2. Znát 5 principů úspěšného prodeje.
  3. Vědět jaké zákazníky máte oslovit, aby od vás koupili. 
  4. Naučit se, jak a čím své zákazníky oslovit, abyste si domluvili schůzku.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů