Jak úspěšně zvládnout přímý prodej?

Stali jste se obchodním zástupcem v přímém prodeji? Máte strach a obavy? Máte pocit, že je Vaše sebevědomí na bodě nula? Každý kdo začíná v přímém prodeji, se ptá jak úspěšně zvládnout přímý prodej, když mám obavy a strach? Většinou jde o strach z odmítnutí Vaší nabídky, nebo z reakcí cizích lidí.

Odlišnosti přímého prodeje.

  • Prodej na první schůzce, žádná druhá většinou není. Pokud Vám potencionální zákazník otevře, máte šanci uspět. Pokud zrovna není doma, máte smůlu. Čas pohybu po daném území máte omezený. Jdete stále dál, možnost druhé návštěvy je mizivá.
  • Prodej od domu k domu, nikdy nevíte, zda Vám někdo otevře. Reakce oslovených lidí jsou různé.  Někteří jsou příjemní, někteří nedůvěřiví, někteří arogantní. Záleží i na Vašem přístupu k prodeji. Prodáváte agresivně, potkáte víc nedůvěry a arogance. Jste vstřícní, budete mít většinou příjemné zákazníky.
  • Prodej na studené kontakty, chybí Vám segmentace trhu. Vlastní segmentaci trhu provádíte až na místě prodeje. V okamžiku přímého kontaktu se zákazníkem teprve zjistíte, zda je Vaše nabídka pro zákazníka vhodná. Vnutíte-li Vaše produkty zákazníkovi manipulativním prodejem, za pár dní Vám na stole přistane odstoupení od smlouvy. Současně přibude další odpůrce podomních prodejců.
  • Na obchodní rozhovor a prodej máte velice omezený čas. Měli byste projít všech 7 fází obchodního rozhovoru. Zásadní je „prolomení ledu“ navázání komunikace a získání důvěry. Následné zjištění potřeb zákazníka a jeho ochoty k nákupu. Čas, který si na začátku se zákazníkem vymezíte, byste měli dodržet.
  • Chybí Vám informace o potencionálním zákazníkovi. Reakce a námitky potencionálních zákazníků získáte osobním kontaktem. Každé jednání Vás obohatí o informace o další skupině zákazníků.
  • Chybí Vám zázemí kanceláře či auta. Postupně procházíte ulici po ulici, podle stanoveného plánu

 Jak úspěšně zvládnout přímý prodej?

  • Připravte si jednoduchou a rychlou prezentaci, aby ji pochopil každý zákazník
  • Představte si, jak byste reagovali Vy sami na Vaši nabídku. Využili byste ji?
  • Než někde zazvoníte, vzpomeňte si na ty příjemné zákazníky, na ty, kteří s Vámi uzavřeli smlouvu.
  • Odpovědi Ne a negativní reakce hoďte za hlavu.
  • Po odchodu od zákazníka, si v duchu projděte ještě jednou průběh jednání. Pamatuji se, že mně napadaly myšlenky a reakce, až jsem odešla od zákazníka. Zapište si je do diáře, příště si na odpovědi rychleji vzpomenete. Budou se opakovat.

V e-knize: Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře, najdete postupy a techniky obchodních dovedností. Mezi nimi jsou i jednotlivé fáze obchodního rozhovoru. Vyžádejte si e-knihu zdarma.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Majer František napsal:

    Žádám o zaslání inzerovane e-knihy

    • Dobrý den, pane Františku, zadejte do žlutého formuláře Vaše jméno a email, přijde Vám na zadaný email odkaz, pro stažení knihy. Formulář je vpravo nahoře.
      Krásný den Ivana

  2. Eva Vychodilová napsal:

    Dobrý den, prosím o zaslání e-knihy. Děkuji

    • Dobrý den, paní Evo, zadejte do žlutého formuláře Vaše jméno a email, přijde Vám na zadaný email odkaz, pro stažení knihy. Formulář je vpravo nahoře.
      Krásný den Ivana

  3. Milena napsal:

    Dobrý den, chci Vás požádat o zaslání e-knihy. Děkuji

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů