head>
Jak prodáte 3 x víc i bez speciální prodejní techniky? Někdy stačí být dobrým pozorovatelem, využít přítomného okamžiku a sledovat dění kolem sebe. A …potom to použít v praxi. Stačí položit správnou otázku a …
Čekala jsem, než prodavačka obslouží zákaznici přede mnou, která si přišla pro cigarety.
Zákaznice chtěla, běžnou značku cigaret, ale zrovna je neměly.
Prodavačka se zeptala, jestli chce paní vyzkoušet tuto novou značku.
Zákaznice odpověděla: „ Ale jo, můžu je zkusit.“
Prodavačka dodala: „Ke každým 2 krabičkám cigaret, máte pivo zdarma. Vezmete si teda 4 krabičky?
Zákaznice říká: „Ano, dejte mi je.“ A přitom vytahuje z kabelky peněženku.
Prodavačka se pomaloučku otáčí, že podá zmiňované cigarety a přes rameno prohodí. Kdybyste místo piva chtěla rum, stačí si vzít celý kartón a dostanete k němu láhev rumu.
Milá zákaznice se zamyslela, bylo vidět, jak ji to šrotí v hlavě. Uvědomila si, že pivo až tak nevyužije, ale flaška rumu by se jí mohla hodit na vánoční cukroví. Dál nepřemýšlela.
Na pultě místo původních 2 krabiček cigaret, skončil celý kartón a půlčák rumu (rozumějte 1/2 l láhev rumu).
Místo asi dvou stovek, zaplatila zákaznice 970 korun a netrvalo to víc, jak 3 minuty.
Je to skvělá ukázka toho, že zákazníci mají peníze a na jejich nedostatek se vymlouvají, protože ví, že se tím většina prodejců nechá odradit.
Stačí položit ve správný čas ty správné otázky.
Problém je, že právě tuto dovednost většinou obchodníci a prodejci nemají. Díky tomu, se jim nedaří prodávat a uzavírat obchody, tak jak by chtěli.
Když si prodej rozebereme podrobněji tak:
Výsledkem může být, že
zákaznice koupila kartón cigaret, které ji vůbec nechutnají a i s dárkem, lahví rumu můžou být neznámé cigarety dražší, než cigarety, které si běžně kupuje.
Doufám, že paní cigarety nezhořkly v puse a vychutnává si je u kafíčka, když tak dobře nakoupila.
Dárky, bonusy zdarma a různé další benefity se běžně používají, aby zákazníkům usnadnily rozhodování. Aby je popostrčily k nakupování. Pokud svým zákazníkům pomůžete s nákupním rozhodnutím, a oni si koupí službu nebo produkt, který jim pomůže a zlepší jejich situaci, je to v pořádku.
V případě, že byste svým zákazníkům prodávali nějaký „ předražený šunt“ který jim k ničemu není, v ničem jim nepomůže, a přijdou o peníze je to manipulace, která do obchodu nepatří.
Inspiroval vás tento článek? Pošlete ho pro inspirací i svým přátelům. Budu ráda i za vaše komentáře