head>
Hledáte práci obchodního zástupce a nabízejí Vám pozici ambulantního prodejce? Nevíte, co si představit, když se řekne ambulantní prodej? Má ambulantní prodejce šanci prodat?
Ambulantní prodej provází obchod odedávna. Se vznikem prvních kamenných obchodů, vznikla i potřeba obchody pravidelně zásobovat. Pro obchodníky bylo účelnější, vybrat si zboží přímo z vozu, než jezdit nakupovat k výrobcům. Ušetřili čas i peníze, mohli si dovolit rozšířit sortiment. Princip ambulantního prodeje se zachoval, ale mění technické provedení samotného prodeje.
Jako ambulantní prodejce dostanete dodávku, velikost se odvíjí od sortimentu a velikosti regionu. Dostanete notebook, tiskárnu, mobil, PDA, podle způsobu práce. Má-li firma, pro kterou pracujete, sklady v jiném regionu tak i vlastní sklad.
Činnosti, které máte zvládnout:
V zásadě se ambulantní prodej liší hlavně tím, že přicházíte každý den do kontaktu se zbožím, které prodáváte. Dodání zboží probíhá přímo z auta. Při ambulantním prodeji máte více fyzické práce a více plánování, než klasický obchodní zástupce. Nepopulární činnost u ambulantního prodeje jsou inventury. Ty se většinou dělají kvartálně nebo měsíčně.
Výhody ambulantního prodeje:
Jestli jezdíte „fasovat“ přímo na firmu, máte ušetřeno hodně času a práce. Zavoláte si do centrálního skladu, jaké chcete vychystat objednávky přímo pro zákazníky. Co potřebujete na doplnění do auta.
Když si „fasujete“ ve svém skladu, tak si nejdříve sami vychystáte objednávky pro zákazníky, potom doplníte zboží do auta a vyrazíte.
Nezapomeňte kontrolovat, kolik máte zboží skladem, abyste si stačili objednat na centrálním skladě další. Zase záleží na intervalu, jak často Vám zboží přivezou. Týdenní interval je nejjednodušší na odhadnutí množství zboží.
Ambulantní prodej úspěšně zvládnete, jestliže se naučíte obchodním dovednostem a plánování. Budete na sobě pracovat v osobním rozvoji a udržovat si zdravé sebevědomí.
V pdf knize Nastartujte kariéru obchodního zástupce, najdete více informací.