head>
Zastávám názor, že ano. Podle mých zkušeností je finanční poradce obchodním zástupcem. Rozdíl vidím ve službách a produktech, které nabízíte klientům. Rozdíly najdete i v přístupu k samotnému prodeji.
V okamžiku, kdy chcete někomu prodat finanční produkty, se stáváte obchodním zástupcem společnosti, kterou zastupujete. To znamená, že můžete ve Váš prospěch využít obchodní techniky a prodejní dovednosti pro obchodní zástupce.
Řeknete si finanční poradce a obchodní zástupce, např. v maloobchodě, nemají nic společného, ale opak je pravdou.
Polemizovat můžete o četnosti návštěv u klientů/zákazníků. Jak často hledáte nové zákazníky. Kolik vyděláte z jednoho prodeje. Jaký je okruh Vašich klientů/zákazníků, …
V maloobchodě jste mezi zákazníky každý den, prodáváte opakovaně a pravidelně. V určitém čase se dostanete do situace, že kontaktování nových zákazníků je na druhém místě. Péče a prodej stávajícím zákazníkům je na místě prvním. Jakmile se přestanete starat o stálé zákazníky a budete se honit za novými zákazníky, Vaše prodeje půjdou dolů. Udržení stálého zákazníka je několikanásobně jednodušší než získání zákazníka nového.
Finanční poradce více pracuje z kanceláře či domova. Snahou je uzavřít co nejvíce smluv najednou. To vede k situaci, že naráz vyděláte více, ale klienta už nevidíte rok někdy i déle. Potom jste nuceni stále dokola kontaktovat nové a nové klienty. Vybudování vzájemných vztahů je na bodě nula. Opakovaný prodej téměř nemožný a o doporučení známému si můžete nechat jenom zdát.
Dnes má email každý. Nabízí se Vám možnost vybudování vztahu. Dohodněte se s klientem, že ho příležitostně nebo pravidelně budete informovat o možnostech, které by ho mohly zajímat. Projevte snahu klientovi pomoci i přesto, že o uzavření smlouvy nemá momentálně zájem. Finanční poradce má i poradit a pečovat o klienta. Ne jenom uzavřít smlouvu.
Chcete-li se zdokonalovat v prodeji, využijte návod, jak sjednat schůzku po telefonu. Návod najdete v e-knize: Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře. Vyžádejte si e-knihu zdarma.
Ako píšete email je geniálna možnosť ako udržovať vzťah so zákazníkom. Aspoň raz mesačne mu napísať email, ktorý bude plný informácii, ktoré mu môžu pomôcť. A z času na čas tam môže byť aj nejaká ponuka.
Ideálne je, keď sú tieto emaily automatizované. Potom to nezaberá žiaden čas a vzťah sa buduje, prípadne urdžiava.