Je obchodní zástupce podvodník?

Co říkáte? Je obchodní zástupce podvodník nebo není podvodník? Jedni budou velice hlasitě křičet: „Je to banda podvodníků, chtějí slušného člověka okrást.“ Druhá skupina lidí, bude obchodní zástupce hájit.

Panuje obecný názor, že je obchodní zástupce podvodník.  Vůbec se nedivím, že je tento názor mezi lidmi.  Denně slyšíte, že někoho obchodníci podvedli. Někteří z Vás, mají vlastní špatnou zkušenost.  Různé nabídky podomních prodejců, kteří vnutí starým lidem nepotřebné krámy, za nehorázné peníze, nebudu raději komentovat. O manipulacích, u různých předváděcích akcí, bylo v médiích řečeno, také víc než dost.

Tito a jim podobní „zlatokopové“ nejsou obchodní zástupci. Chraňte se před těmito „obchodníky“! Ptáte se jak?

  • nechoďte na předváděcí akce, i když Vám dávají dárky (on je vždycky někdo z účastníků zaplatí, nákupem předváděného zboží)
  • nepodepisujte smlouvy, aniž byste je četli a rozuměli jejich obsahu
  • požádejte o půjčení smlouvy, abyste ji mohli klidně pročíst nebo ukázat právníkovi, pokud Vám to nechtějí umožnit, nic nepodepisujte
  • oblíbenou fintou je omezený čas, podepište hned, jinak přijdete o slevu, nenechte se nachytat

 Je zajímavé, že se v médiích nemluví o poctivých obchodních zástupcích. O tom, jak jsou pro obchod důležití. Když se zeptáte na obchodní zástupce odběratelů, budou mít naprosto jiný názor. Ti Vám řeknou, kdo je schopný nebo neschopný, ale podvodník je pravděpodobně nenapadne.

Rozdílnost názorů, je dána zkušenostmi a informacemi, které lidé mají.

Zmiňuji se o tomto pohledu na obchodní zástupce proto, aby Vás podobná reakce nezaskočila. Berte to tak, že se vždy najde někdo, kdo má špatnou zkušenost a podle ní posuzuje všechny stejně.

Jestli toužíte po obdivných pohledech, při vyslovení Vašeho povolání, vyberte si jinou práci. Staňte se pilotem, lékařem, právníkem, na ty se svět dívá jinýma očima, než na práci obchodního zástupce.

Jestli opravdu chcete dělat „obchoďáka“, tak buďte na sebe a tuto práci hrdí. Pomáhejte řešit zákazníkům jejich problémy. Buďte poctivý k zákazníkům, firmě a v neposlední řadě i k sobě. Myslete na to, že si důvěru u zákazníků budujete postupně, po malých krůčcích, ale ztratit ji můžete během pár vteřin.  

„Chovejte se k ostatním tak, jak byste chtěli, aby se oni chovali k Vám.“ To jsou pravdivá slova našich babiček, která se snažím dodržovat.

 

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů