Je segmentace trhu důležitá?

Segmentace byla, je a bude důležitá. Pomocí správné segmentace trhu najdete cílovou skupinu Vašich zákazníků. Chcete podnikat, nevíte v čem? Využijte segmentace trhu a možná najdete segment, který na trhu chybí. Segmentace Vás provází celý život. Již od dětství probíhá výběr podle různých požadavků.  Sportovní kluby provádějí nábory nových členů, kteří musí splnit určitá výkonnostní kritéria. Hudební školy požadují perfektní hudební sluch. Jaký je důvod segmentace trhu? Pracovat se skupinou lidí podobných zájmů je efektivnější. 

Výhody segmentace trhu:

  • přesné zacílení marketinku na zákazníka
  • přizpůsobení produktů potřebám a požadavkům zákazníka
  • vyšší efektivita reklamy a prodeje
  • zákazník je naladěn na stejnou vlnu
  • velká finanční úspora-zadáváte cílenou a ne celoplošnou reklamu
Segmentace trhu Vám umožní najít vašeho zákazníka.

Zjistěte, kdo jsou Vaši zákazníci.

Jaké potřeby zákazníků uspokojíte Vašim produktem?

Takto byste se měli ptát při práci obchodního zástupce. Pokud chcete začít podnikat nebo už podnikáte, Váš úspěch se odvíjí od nalezení skupiny lidí, která má podobné potřeby, požadavky, touhy, názory, vkus, představy.

Zákazníci rádi nakupují, ale jsou neradi do nakupování nuceni. Zákazníci chtějí uspokojit nákupem své potřeby, vyřešit problémy. Když víte, kdo je Váš zákazník a znáte jeho potřeby, máte mnohem větší efektivitu prodeje.

Domníváte se, že můžete nabídnout Váš produkt všem?  Produkt pro všechny není a nemůže být. Každý zákazník má jiné potřeby a touhy. Podle nich vybírá, co si koupí.

Měli byste mít o zákaznících maximum informací.

Záleží na produktu nebo službě, kterou nabízíte. Kdo je Váš koncový zákazník? Firmy nebo občan. Jaká je jejich kupní síla. Jaká je ochota utratit peníze za produkty. Kde mají firmy sídlo nebo občané bydliště. Velikost města, vesnice. Proč nakupují produkt nebo službu. Z nezbytnosti do pracovního procesu. Nebo pro radost, zábavu, životní styl,

Produkty a služby, které slouží pro vykonání nějaké práce, jsou nezbytné. Ty zákazníci kupují z donucení. Vnímají je jako nutné zlo. Proto není zákazník ochoten zaplatit víc, než musí.

Prodáváte produkty a služby pro radost a zábavu? V tom případě máte velkou výhodu. Protože za různé koníčky, záliby a sporty zákazníci zaplatí mnohem víc. Ochota platit a tolerance k ceně je mnohem větší, než u nezbytných produktů.

Pro obchodní zástupce i podnikatele je segmentace trhu nezbytná.

Další tipy a techniky prodeje najdete v manuálu pro obchodní zástupce.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů