Musí být obchodní zástupce osobnost, aby opakovaně prodal?

musi být obchodni zastupce osobnostJak má prodejce působit na zákazníky? Musí být obchodní zástupce osobnost, aby opakovaně prodal?

Představte si, že jednáte s odměřeným zákazníkem. Jaké jsou vaše pocity? Jak se cítíte? Jak se vám komunikuje? Opačným případem může být zákazník, který si ze všeho dělá legrácky. Komunikace je příjemnější, jste v dobré náladě. V prvním případě cítíte odtažitost, ve druhém případě, nevíte, co je myšleno vážně? Oba příklady nemají velkou šanci na úspěch, pokud nezměníte atmosféru pro obchodní jednání.

Jak musíte jednat, abyste působili jako osobnost?

Hrdost a určitá nezávislost, je zárukou respektu v očích vašeho zákazníka. Přidáte-li ke svému jednání přesvědčivost a spolehlivost, získáte respekt i zákazníkovu úctu. Odborností a příjemným vystupováním, si zákazníka získáte na Vaši stranu. Budete-li úspěšně řešit jeho problémy, získáte spokojeného zákazníka na několik let.

Vypadá to velice jednoduše, ale být osobnost v očích zákazníků, stojí čas a úsilí.

Chcete na zákazníky působit jako osobnost, na kterou se mohou spolehnout?

Najděte v sobě patřičnou dávku hrdosti, odvahy a nezávislosti. Často se setkávám se situací, že lidé zašlapou svoji hrdost do země, ze strachu, že přijdou o práci. Někteří prodavači a obchodní zástupci snášejí neuvěřitelná příkoří, jenom aby něco prodali.

Najděte v sobě patřičnou dávku hrdosti, odvahy a nezávislosti.

Připravte se na to, že se někteří majitelé firem chovají nadřazeně a panovačně. Sjednejte si patřičný respekt hned ze začátku obchodního vztahu, později by se vám to už nemuselo podařit. Někteří majitelé musí zkusit, co jim dovolíte. V takových případech využijte asertivní chování, funguje perfektně.

Někteří zákazníci se chovají nadřazeně a panovačně. Sjednejte si patřičný respekt hned ze začátku obchodního vztahu. Díky tomu nebudete jenom obchodní zástupce, ale osobnost. To znamená, rovnocenný partner zákazníka.

Přesvědčivost a spolehlivost se dá naučit. Základem je vaše víra v nabízený výrobek nebo službu. Nadšení a víra jsou skvělé přesvědčovací metody. K těmto metodám přidejte pozitivní myšlení, bez něj se neobejdete. Pozitivní postoj a zdravé sebevědomí, je pro úspěšné budování osobnosti zásadní. Naučit se spolehlivosti, je jednodušší. Stačí dávat pozor na vaše sliby zákazníkům, co slíbíte, to splníte. Abyste nezapomněli na důležité informace, pořiďte si diář, kde si vše poznačíte.

Nadšení a víra jsou skvělé přesvědčovací metody.

Odbornosti a jistoty docílíte, pravidelným zdokonalováním svých obchodních a prodejních dovedností, výbornou znalostí produktů a služeb, které prodáváte. Otázky zákazníků vám v učení a růstu pomohou. Někdy jsou otázky zákazníků opravdové perly, nevím, kam na ně chodí.

Možná si řeknete a to je všechno? Uvedené vlastnosti a schopnosti jsou rozhodně důležitější, než oblečení za desítky tisíc. Líbivá postava a obličej, jsou příjemným bonusem pro práci obchodního zástupce, ale nejsou rozhodující. Protože vlastnosti, schopnosti a obchodní dovednosti můžete stále zdokonalovat a přizpůsobovat potřebám práci obchodního zástupce.

Jedině vaše myšlení vás přivede k úspěchu nebo neúspěchu.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

 

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů