Nejčastější chyby při komunikaci se zákazníkem.

Nejčastější chyby při komunikaci se zákazníkem. Přemýšleli jste někdy nad tím, jak komunikujete se zákazníky? Jakým způsobem je oslovujete, jak s nimi jednáte?   Jak řešíte vzniklé konflikty a reklamace? Jedete podle zaběhané šablony stále stejně?  Držíte se stereotypu nebo metody SAJ (Stejné, ale jinak)?

Řídit se připravenou šablonou je dobrý začátek. Vždy je výhodné sestavit si šablonu (skript) požadované komunikace se zákazníkem. Samotná příprava šablony posiluje sebevědomí. Se zpracovaným postupem jednání, získáte větší jistotu a nadhled.  Budete umět lépe reagovat na zákazníkovi otázky a námitky.

S přibývající praxí a zkušenostmi, byste měli jednání více přizpůsobovat zákazníkům. Vyhýbat se stereotypu naučené prezentace. Aktivně naslouchat zákazníkovým potřebám a citlivě na ně reagovat.

Není žádnou novinkou, že je každý zákazník jiný. Odlišně přemýšlí, vnímá i komunikuje.  Jinak se rozhoduje, zda koupí nebo nekoupí. Tato jednoduchá pravidla známe, ale mnohdy je nerespektujeme.

Často jednáme ve stereotypních vzorcích, které máme zažité. Na jejich základě se naučíme reagovat na otázky zákazníků bez vynaložení velkého úsilí. Přestáváme přemýšlet nad tím, co nám zákazník říká. Ještě horší situace nastane, když přestanete poslouchat a ponoříte se do vlastních myšlenek.  V tomto okamžiku jste ztratili kontrolu nad vedením obchodního jednání. V takovém případě se vaše šance na uzavření obchodu blíží nule.

Jak  těmto situacím předejít? Jak se vyhnout těmto chybám?  

Používejte, metodu SAJ. Její princip je jednoduchý. Se zákazníkem komunikujte tak, aby vám rozuměl. Tímto způsobem komunikace získáte zákazníkovu důvěru. Vaše obchodní jednání budou efektivnější. Uzavřete více obchodů a ušetříte svůj i zákazníkův čas.

Říkáte si no jo, ale jak to mám udělat?  Jak mám vést obchodní jednání?  Proč zákazník nemá zájem?  Když jsem v roce 1995 s obchodem začínala, hledala jsem odpovědi na stejné otázky.  Nacházení fungujících postupů stylem pokus, omyl je zdlouhavé a finančně náročné.

Zvolte opačnou taktiku, vyhněte se pokusům a omylům. Používejte fungující postupy. Získáte je zde.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů