Nenávidíte Vaši konkurenci?

nenavidite svoji konkurenciVyužijte ji ve Váš prospěch. Konkurence je důležitou součástí našich životů. Můžete ji nenávidět nebo ji můžete využívat.

Nebýt konkurence, nepohnete se z místa. Odmalička stále o něco soupeříte, ve školce o hračky, ve škole o přízeň kamarádů, ve sportu o medaile, v obchodě o zákazníka.

Konkurence a konkurenční prostředí Vás nutí přemýšlet nad novými postupy, jak být stále lepší. Díky konkurenčnímu prostředí se setkáváte s novými technologiemi stále častěji. Úspěšné postupy a technologie se šíří jako lavina od firmy k firmě. Aplikování úspěšných postupů a technologií probíhá v každé firmě jinak. Firmy si je upraví podle svých potřeb a potřeb svých zákazníků.

Prodej a obchod nejsou žádnou výjimkou. Výrobci, obchodníci a prodejci hledají další možnosti, jak zákazníkům vyjít vstříc. Jak urychlit a zjednodušit nákup, orientaci ve zboží a službách.

Pro úspěch je přímo klíčové, znát konkurenční prostředí a vědět, co nejvíce informací o své konkurenci. Zaměřte se na Vaši přímou konkurenci, ta má stejný nebo velice podobný okruh zákazníků.

Jaké znát informace o konkurenci:

  • název, sídlo firem
  • výrobky a služby
  • kvalita
  • systém prodeje
  • systém slev a ceny
  • dobu dodání

Jako obchodní zástupce máte mít přehled, kdo se pohybuje ve Vašem regionu. Zjistěte si od zákazníků, co se jim u konkurence líbí, na co slyší. Nemusí to být vždy nejnižší cena, jak se domníváte. Mnohdy převáží spolehlivost a rychlost dodání. Vše je podmíněno kvalitním zbožím nebo službou.

Určitě narazíte i na něco, co zákazníkům na Vaší konkurenci vadí. Tady je možnost pro Vás, jak získat nového zákazníka. Jestliže budete umět zákazníkovi nabídnout řešení problému, můžete si zákazníka získat na svoji stranu.

Na trhu se udrží jenom Ti nejlepší, buďte rádi, že máte konkurenci, díky ní rostete.

Nemám na mysli konkurenci, která se snaží urvat, co se dá a je jí jedno koho a jak poškodí. Ani ty, kteří používají nezákonné praktiky k vlastnímu obohacení.

Mluvím o konkurenci, která s Vámi svádí čestný boj o zákazníka. Do určité míry se dá s konkurencí i spolupracovat.  Spolupráce musí být výhodná pro obě strany.

Doporučuji konkurenci nepomlouvat a nevymýšlet si nějaké báchorky. Ono se to může obrátit proti Vám.

Využijte informace o konkurenci k Vašemu prospěchu a prospěchu zákazníka.

Další informace o práci obchodního zástupce, najdete v PDF knize zdarma: Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů