Potvrzeno psychology

Psychologové opět potvrzují, že mozek neumí myslet na dvě věci najednou. To znamená, že nemůžete současně myslet na to, že vás zákazník odmítne, nebo že rád koupí.  Při práci obchodního zástupce toho můžete skvěle využívat. Vy rozhodujete o tom, co se vám honí hlavou.

Vaše myšlenky rozhodují o uzavření obchodu a proto je nutná i mentální příprava.

Mnoho obchodníků nad mentální přípravou mávne rukou a řekne to je blbost, tomu nevěřím.  A dělají velkou chybu. Práce obchodního zástupce je psychicky náročná. Pokud se psychicky na tuto práci nepřipravíte, budete se trápit tím, že neprodáte, že nedomluvíte schůzku.

Tímto způsobem vznikají mentální bloky, které vám brání v přirozené komunikaci se zákazníkem.

Jdete na obchodní jednání a najednou nevíte, co říct. Nenapadají vás vhodná slova. Nevíte jak komunikovat, přirozenost je ta tam. Cítíte se divně, polykáte na prázdno a přemýšlíte nad tím, jak začít, abyste úspěšně prodali.

Tady je ten skrytý problém. Neumíme myslet na dvě věci současně. Když vám v hlavě tepe myšlenka: „Musím prodat, abych zaplatil složenky a měl na nájem.“

Jak se chcete soustředit na obchodní jednání? Jak vás mají napadnout skvělé otázky, když se na ně nesoustředíte.

Jaké je řešení?

Přestaňte myslet na to, že musíte prodat. Myslete na to, jakým způsobem zákazníkovi pomůžete. Myšlenky musím prodat, vyměňte za myšlenky, jak pomůžu zákazníkovi.  Ukažte mu, jak se jeho situace zlepší, jak mu vašim produktem či službou pomůžete. Ušetříte mu starosti, peníze, čas nebo získá díky vám větší prestiž?

Princip je stejný jako u pozitivního a negativního myšlení.  Když myslím na to, jak vše zvládnu, nemůžu současně myslet na to, že to nezvládnu.  Stačí si uvědomit, že přemýšlíte jinak, než potřebujete pro úspěšný prodej.  V těchto případech je třeba provést záměnu myšlenek např. V situaci, kdy se zákazník ptá, pokládá námitky, vám proběhne hlavou, co ještě chce, co si vymýšlí. To by už stačilo. Nebo vám proletí hlavou jiný proud myšlenek paráda, ptá se, má zájem, mám šanci prodat.

Vnímáte ten rozdíl? Co myslíte, kdy jste blíž k uzavření obchodu?

Mějte na paměti, že mozek neumí myslet na dvě věci současně. Chybí-li vám při prodeji jistota, získáte ji  zde.

 

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Libor napsal:

    Ano, naladit se na úspěch je základ. Někdy si před jednání s klientem dopředu předvyplním smlouvu a naladím se na to , že ji s klientem uzavřu.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů