Přichází krize nebo příležitost ke změně a osobnímu růstu

Nastala doba koronavirová, pro někoho doba „nucené dovolené“, krize a nečekaných změn. Pro druhého příležitost ke změně a osobnímu růstu.

Nechci hodnotit, který pohled na současné dění je lepší. Každý z nás si vybere vlastní cestu na základě svého postoje a nastavení. Všichni máme svobodnou volbu.  Rozhodnutí je na nás.  Na našem úhlu pohledu.

Jak vidíte současnou situaci?

Přichází krize nebo příležitost ke změně a osobnímu růstu?

 

Proč vidím krizi jako příležitost k osobnímu růstu?

Z mého pohledu mentora, kouče i zkušeností obchodního zástupce se během krize velice rychle ukáže, které věci a aktivity jsou funkční, které nám už dosloužily, které máme vyměnit za nové.

Ve firmách se už začalo víc přemýšlet o nastavených systémech. Začnou se ořezávat málo efektivní věci nebo pozice. Odhalí se různé nedostatky, hromady odložených projektů a  složitých prodejních procesů, které zvyšuji náklady a nepřináší očekávané výsledky.

Pod drobnohled se dostávají i aktivity zaměstnanců včetně obchodních zástupců. Nemusí být ani podrobná analýza, aby se ukázalo, kdo je pro firmu přínosem a kdo se jenom veze.

Krize je pro nás příležitost provést změny a inovace nejen ve firemních a pracovních procesech, ale i v našem myšlení, postoji a nastavení našich hodnot.

Ne vždy se vedla komunikace se zákazníky s respektem a vzájemnou úctou. Někdy chyběla ochota i pochopení na obou stranách, které šly tvrdě za svým cílem.

Štve mně, že se stále objevují „Šmejdi“, po kterých zůstávají nešťastní lidé, kteří doplatili na svoji důvěřivost.

Jsem přesvědčená, že se všichni můžeme zdokonalovat a nejen v komunikaci se zákazníky a prodeji.

Prodej dává smysl, pokud produkt nebo služba zlepší zákazníkovu situaci a přinese mu užitek. (Myslím tím prodej win x win, to znamená, že od jednacího stolu všichni účastníci odcházejí spokojení.) V opačném případě, by k prodeji nemělo dojít.

Prodej dává smysl, pokud náš produkt nebo služba zlepší zákazníkovu situaci a přinese mu užitek. V opačném případě, by k prodeji nemělo dojít.

  1. Je důležité, být otevřený novým věcem a novým příležitostem.
  2. Přijmout krizi jako příležitost a zbavit se toho, co nám už přestalo sloužit.
  3. Jít krok za krokem cestou malých změn, které nás přivedou k velkým výsledkům.

I ten nejpomalejší jde rychleji než ten, který stojí.

Nepomůže nám, když budeme čekat a plakat. Musíme začít něco dělat a makat.

První a klíčový krok je nastavení myšlení a postoje.  

  • Na následující týdny a měsíce se dívejte jako na velkou příležitost, díky které můžete růst. Na příležitost naučit se novým dovednostem. Můžete získat potřebné zkušenosti, které využijete v následujících měsících, kdy se bude rozhodovat o tom, kdo úspěšně přežije.
  • Přijměte současnou realitu jako fakt, protože ji nemůžete ovlivnit a nemáte ji pod kontrolou.
  • Pokud jste to ještě neudělali, spočítejte si současné výdaje a příjmy. Díky tomu, zjistíte, kolik potřebujete měsíčně na přežití a nakolik měsíců vám bude stačit vaše finanční rezerva. kterou má mít každý obchodní zástupce.
  • Je důležité vědět jak jste na tom, abyste si mohli vytvořit krizový plán na následující měsíce. Abyste byli připraveni a ne překvapeni, protože ne všichni pracují v oborech, kterým se momentálně daří.
  • Vytvořte si vlastní krizový plán. Zjistěte, jak jste na tom, co můžete očekávat za změny u zákazníků, kteří mají šanci přežít a kteří skončí. Koho má smysl křísit a oživovat, kdo to už vzdal. Zaměřte se na A, B zákazníky a těm věnujte nejvíc pozornosti.
  • Zajímejte se o dění ve firmě, hledejte řešení a buďte nápomocní, i když jste třeba na nucené dovolené nebo na Home Office.

 

Semlela vás všechna omezení víc, než jste čekali a teď nevíte jak z toho ven. Mají vaši zákazníci zavřené provozovny, sotva fungují na půl plynu a vy nevíte, co bude dál.

Ať je to cokoliv, klikněte sem a najdeme řešení, jak z toho ven.

Držte se. Spolu to zvládneme.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů