head>
Máte pocit, že si jako zákazník můžete dovolit cokoliv? Co pro Vás znamená obchodníky ctěné pravidlo „Zákazník náš pán.“. Myslíte si, že vám dal někdo právo nadávat a osočovat prodavače, že vás okradli, že jsou zloději, že vám záměrně prodali něco nefunkčního? Na takové chování právo nemáte a nic vás neomlouvá.
Zkuste si představit, jak by bylo Vám, když na Vás začne někdo ječet a Vy netušíte ani proč. V kancelářích, výrobních závodech a na jiných místech, se rovněž stává, že si situaci každý vyloží po svém a vzniká nedorozumění. Ten kdo je neprávem obviněn, cítí křivdu a nespravedlnost ještě hodně dlouho.
Proč se chováním zákazníků zabývám? Velice často se v obchodech, setkávám s arogantním jednáním zákazníků vůči obchodníkům. Příběhy, které slýchám v obchodech, u svých zákazníků, jsou naprosto neuvěřitelné. Co si zákazníci dovolí k obchodníkům, nad tím mi zůstává rozum stát. Pak se zákazníci diví, že se prodavači nedají a řeknou jim taky něco od plic.
Osobně jsem byla svědkem cíleného nadávání a osočení, že bylo zákazníkovi naschvál prodáno špatné zboží.
Paradoxně kamarád majitelů obchodu, reklamoval alkalické baterky, hodně nevybíravým způsobem. Baterky byly po 5 ti dnech vybité. V ledkové „čelovce“, za normálních okolností vydrží alkalické baterie několik let. Zákazník dostal baterky nové, aby nešířil pomluvy o dané provozovně.
V okamžiku vyřešení neoprávněné reklamace se rozpovídal a připustil, že chyba nebyla v bateriích. Čelovou baterku koupil někde na stánku, ne v obchodě, kde si přišel stěžovat. Přiznal se, že nechal několikrát „čelovku“ na mrazu. Rychlá změna teploty vyvolá orosení baterií a ty se vybijí. V přístroji díky vlhkosti dojde ke zkratu. Ve finále ještě zjistil, kdyby koupil úplně stejnou „čelovku“ v tomto obchodě, měla by atest a ještě by stála o 60 Kč méně.
Říkáte si, alespoň se omluvil za svoji aroganci a neurvalost.
Omyl, omluva žádná a ani náznak něčeho, jako studu nebo pocitu viny za své neoprávněné jednání.
Takto úžasně začalo pracovní ráno, tento pátek. Moji zákazníci budou ještě dlouho s hořkostí vzpomínat na povedeného kamaráda. Myslete při reklamacích i na to, že Vaše pocity nemusí být správné. Snažte se vše řešit v klidu, obchodníci vždy mají snahu Vaši oprávněnou reklamaci vyřešit k Vašemu prospěchu.
Z vlastní zkušenosti vím, že pro obchodníka je nejdůležitější spokojený zákazník. V době ekonomické krize, platí o to víc „ Zákazník náš pán“.
Nervozita, arogance, strach z budoucnosti, se podepisují na vašich nepřiměřených reakcích. Chování v obchodech a na různých veřejných místech to dokazuje stále častěji.
Vezměte svůj život do vlastních rukou, přestanete se bát budoucnosti a budete vše brát s větším nadhledem.