Proč agresivita zákazníků roste? Proč jsou zákazníci zlí?

proc jsou zakaznici zliMáte pocit, že si jako zákazník můžete dovolit cokoliv? Co pro Vás znamená obchodníky ctěné pravidlo „Zákazník náš pán.“. Myslíte si, že vám dal někdo právo nadávat a osočovat prodavače, že vás okradli, že jsou zloději, že vám záměrně prodali něco nefunkčního? Na takové chování právo nemáte a nic vás neomlouvá.

Zkuste si představit, jak by bylo Vám, když na Vás začne někdo ječet a Vy netušíte ani proč. V kancelářích, výrobních závodech a na jiných místech, se rovněž stává, že si situaci každý vyloží po svém a vzniká nedorozumění. Ten kdo je neprávem obviněn, cítí křivdu a nespravedlnost ještě hodně dlouho.

Proč se chováním zákazníků zabývám? Velice často se v obchodech, setkávám s arogantním jednáním zákazníků vůči obchodníkům. Příběhy, které slýchám v obchodech, u svých zákazníků, jsou naprosto neuvěřitelné.  Co si zákazníci dovolí k obchodníkům, nad tím mi zůstává rozum stát. Pak se zákazníci diví, že se prodavači nedají a řeknou jim taky něco od plic.

Osobně jsem byla svědkem cíleného nadávání a osočení, že bylo zákazníkovi naschvál prodáno špatné zboží.

Paradoxně kamarád majitelů obchodu, reklamoval alkalické baterky, hodně nevybíravým způsobem. Baterky byly po 5 ti dnech vybité. V ledkové „čelovce“, za normálních okolností vydrží alkalické baterie několik let. Zákazník dostal baterky nové, aby nešířil pomluvy o dané provozovně.

V okamžiku vyřešení neoprávněné reklamace se rozpovídal a připustil, že chyba nebyla v bateriích. Čelovou baterku koupil někde na stánku, ne v obchodě, kde si přišel stěžovat. Přiznal se, že nechal několikrát „čelovku“ na mrazu. Rychlá změna teploty vyvolá orosení baterií a ty se vybijí. V přístroji díky vlhkosti dojde ke zkratu. Ve finále ještě zjistil, kdyby koupil úplně stejnou „čelovku“ v tomto obchodě, měla by atest a ještě by stála o 60 Kč méně.

Říkáte si, alespoň se omluvil za svoji aroganci a neurvalost.

Omyl, omluva žádná a ani náznak něčeho, jako studu nebo pocitu viny za své neoprávněné jednání.

Takto úžasně začalo pracovní ráno, tento pátek. Moji zákazníci budou ještě dlouho s hořkostí vzpomínat na povedeného kamaráda. Myslete při reklamacích i na to, že Vaše pocity nemusí být správné. Snažte se vše řešit v klidu, obchodníci vždy mají snahu Vaši oprávněnou reklamaci vyřešit k Vašemu prospěchu.

Z vlastní zkušenosti vím, že pro obchodníka je nejdůležitější spokojený zákazník. V době ekonomické krize, platí o to víc „ Zákazník náš pán“. 

Nervozita, arogance, strach z budoucnosti, se podepisují na vašich nepřiměřených reakcích. Chování v obchodech a na různých veřejných místech to dokazuje stále častěji.

Vezměte svůj život do vlastních rukou, přestanete se bát budoucnosti a budete vše brát s větším nadhledem.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů