head>
Syndrom debilního zákazníka si vytváříte pod vlivem stresu, nervozity z nestíhání úkolů a činností, které potřebujete zvládnout. Pokud jste v pohodě a pozitivně naladěni, zvládáte vše s lehkostí a bravurou.
Stačí jeden zákazník, který zavolá a ptá se na věci, které jste mu vysvětlovali už stokrát. Pokud nezměníte systém práce a stále budete ve stresu, pozvolna vás začnou „otravovat“ všichni zákazníci, kteří potřebují řešit svoje problémy.
Učím obchodní zástupce, nejdříve vybudovat vztahy a důvěru se zákazníky, potom prodávat. Představte si, jak budujete vztah a důvěru s člověkem, který vás otravuje. Je to možné? Není.
Zamyslete se nad tím, kde hledáte radu nebo pomoc, když jste v nouzi. No přece u důvěryhodného zdroje. Obrátíte se s důvěrou na někoho, o kom si myslíte, že vám může pomoci a je příjemný.
Zákazníci to mají stejně. Důvěřují vám. Proto se na vás obracejí a žádají o pomoc. Věří, že jim pomůžete, že je na vás spolehnutí, že je nenecháte na holičkách.
Věřte, že někteří zákazníci v sobě svádějí obrovský boj. Volat, nevolat. Zákazník vás nechce obtěžovat. No jo, ale potřebuje to vyřešit. Riskne to. Vyťuká vaše číslo a s bušícím srdcem čeká, jestli to zvednete a jak budete reagovat. Vaše reakce rozhodne, zda budete mít spokojeného zákazníka, nebo o zákazníka přijdete.
Snažte se vaše zákazníky zbavit strachu z toho, že vás žádají o pomoc. Naučte je, ať se na vás kdykoliv obrátí, že jste tu pro ně. Pravidelně zákazníkům připomínejte, že vám mohou volat.
Od svých zákazníků jsem vždy odcházela se slovy: „Přijedu tehdy a tehdy. Kdyby něco, zavolejte. Od toho jsem tady“. Slova jsem ještě doprovodila gestem ruky, jako když telefonuji.
Mějte zákazníky rádi, nejen když od vás kupují, ale i když potřebují poradit.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář