head>
Tato technika oslovení rozděluje lidi na dvě nesmiřitelné skupiny. Jedna o této technice tvrdí, že její používání je neomalenost, arogantnost a neúcta k lidem, se kterými se chcete sejít.
Většinou to jsou názory lidí, kteří spadají do skupiny, která by mohla být na straně oslovených, mají s touto technikou špatnou zkušenost. Nebo je to názor těch, kterým se nedostává odvahy a sebevědomí, tuto techniku použít v praxi.
A v té druhé skupině najdete lidi, kteří se většinou obchodem a prodejem živí, proto hledají cesty, jak se se svými potenciálními zákazníky sejít. Ti vám řeknou, že je tato technika skvělá a často mnohem efektivnější než telefonování nebo psaní emailů. Tušíte správně, že do druhé skupiny patří převážně obchodní zástupci, obchodníci a prodejci všeho možného.
Nemůže za to, když se obchodní zástupce, obchodník nebo prodejce chová arogantně a bez respektu k budoucímu zákazníkovi. Vždy záleží na tom, jakým způsobem na schůzce jednáte, jak na zákazníka působíte a jaká jsou vaše očekávání.
Jako všechno má i tato technika své výhody a nevýhody. Dá se ji zneužít, ale zrovna tak velice dobře poslouží při navázání komunikace se zákazníkem i uzavření obchodu.
Právě špatné zkušenosti lidí, s podvodníky, Šmejdy a jim podobnými prodejci, (elektřiny, plynu, hrnců, dek, …) jsou příčinou případného odmítnutí vašeho produktu/služby.
V článku: „Jak se dostat na schůzku, díky technice, kterou nikdo nepoužívá“, jsem psala, že její použití záleží i na daném oboru a prostředí, ve kterém se pohybujete.
Při prodeji v maloobchodě a B2B (do firem) je možné tuto techniku používat, protože velice dobře funguje. Např. v maloobchodní prodejně je vždy někdo, kdo vám může odpovědět na otázky a posunout vás ke správnému člověku (rozhodovači).
Jde o techniku oslovení zákazníka, bez předem domluvené schůzky.
Mimo tato pravidla, je vhodné mít:
Počítejte i s tím, že někteří zákazníci nebudou mít o setkání s vámi zájem a řeknou vám ne. Odmítnutí je při oslovení zákazníků běžné. Proto je zbytečné být na zákazníky arogantní, nebo na ně příliš tlačit, aby si na vás udělali čas.
Buďte příjemní, sebevědomí a konkrétní, řekněte osloveným zákazníkům, co z toho budou mít, když vám věnují pár minut času.
Jo a asi vám nestihnou uvařit kafe nebo čaj, ale kvůli tomu na schůzku většinou nejdete.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.