head>
Zákazník ve Vás vidí experta. Ať nabízíte cokoli, zákazník si jde za Vámi pro radu. Má ve Vás důvěru, považuje Vás za specialistu ve svém oboru. Zákazník nerozlišuje, zda jste prodavač v kamenném obchodě, obchodní zástupce nebo finanční poradce. Věří Vám do té doby, než zklamete jeho očekávání.
Představte si, že si chcete koupit nové kolo.
Na trhu jsou stovky druhů kol, je pro Vás obtížné z této široké nabídky nějaké kolo vybrat. Už jenom zjistit, zda chcete „treka“ nebo horské kolo Vám dá zabrat. Výběr značky zvládnete spíše podle vzhledu, pokud nejste cyklista, který se zajímá i o technické parametry.
Proto se rozhodnete využít znalosti odborníka, prodejce kol. Vysvětlíte mu, co od kola očekáváte, kam bude pravděpodobně jezdit, zda v lehkém nebo těžkém terénu, na silnici, rekreačně, sportovně,…
Podle doporučení prodejce vyberete kolo a těšíte se, jak se pěkně svezete a pochlubíte kamarádům.
Je to tu. První vyjížďka na novém kole. Jede se Vám celkem dobře, ale kamarádi cyklisté tvrdí, že je kolo na Vás velké. Najednou se dostavuje pocit zklamání, opouští Vás radost z nového kola. Co teď, věřili jste expertovi na kola, a máte kolo, které je pro Vás velké?
Vnímáte zklamání zákazníka? Zmizel jeho dobrý pocit, radost, že dobře koupil. Připadá si neschopný, mohl si veškeré podrobnosti nastudovat dřív, než vyrazil do prodejny kol. Mohl, ale důvěřoval odborníkům.
Jaké je pokračování příběhu? Zákazník chce kolo vyměnit za menší, pokud mu to prodejce umožní. Místo radosti řeší nepříjemnou situaci. I když s výměnou kola uspěje, pravděpodobnost, že v tomto obchodě ještě někdy nakoupí je mizivá.
Díky neodbornému přístupu, přišla prodejna o doporučení a potenciální zákazníky.
Zajímáte se o prodej a obchodní dovednosti, chcete se zdokonalovat? V tom případě si vyžádejte knihu, Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře. Je zdarma, stačí vložit jméno a email, na který Vám přijde odkaz ke stažení knihy.
Jednou klient po mne chtel produkt ktery mu prinese urcity zisk, a v nasi nabidce nic takoveho nebylo, tak jsem kontaktoval kamaradku z konkurence ktera to vyresila. Klient se stejne po kazde obraci na mne protoze vedel ze mu poradim dobre i kdybych mel prijit o provize. Fajne clanky :)
Mám podobné zkušenosti. :-)
včera sa mi stala taká milá vec…zákazník chcel niečo na tlačenie a kopírovanie do 200€ ale musel to byť laser…nič také na sklade nemám, ale spravila som mu ponuku na stroj, ktorý som mu vedela dodať do 24 hod.
Kolega bol presvedčený, že tento človek sa už nikdy neozve…lebo chcel nakupovať hneď…
Ale asi preto, že viac ako presvedčovanie som použila vyzvedanie a starosť o jeho budúcu spokojnosť, zákazník poobede predsa zavolal a čuduj sa svete objednal rovno 2 stroje aj náhradnými tonermy. Žeby som bola v jeho očiach EXPERT??? @:-)) dúfam, že áno.
nádhera:-) Vaše starost o spokojenost zákazníka udělala své :-) Ivana S.