head>
Jak prodávat, je námětem mnoha diskuzí. Nejdůležitějších je prvních 5 -10 vteřin, kdy si Váš zákazník o Vás udělá obrázek, co jste zač. Toto pravidlo by měl znát každý obchodní zástupce.
Bohužel, opak je pravdou.
Potom si školáckou chybou zabouchnete dveře.
Popíši Vám osobní zkušenost. Přihodilo se to v maloobchodní prodejně.
Představte si.
Jedna prodavačka obsluhuje zákaznici, s vedoucí dokončujeme objednávku. Téměř jsem na odchodu, když se do prodejny vřítí obchodní zástupkyně.
Desky pod paží, hlasitě říká, že tu dlouho nebyla, ale když už jede kolem, tak se stavila. Za chůze vytahuje propagační materiály. Nutí je k nahlédnutí prodavačce, která ještě něco vysvětluje zákaznici. Zákaznice naštěstí prodejnu opouští.
Paní „Hlasitá“ obchodní zástupkyně, dále pokračuje ve svém monologu.
Všechny nás důrazně upozornila, že cesta do tohoto velkého a odporného města je hrozná.
Byla jsem v Ostravě, jsou tam i pěkná místa. Stačí se dívat a hlavně „vidět“.
Jezdit mezi tramvajemi je pro paní „Hlasitou“ také hrozné. A ještě, že Brno, má ty hrozné tramvaje taky. Jsem původem z Brna, tak vtipně nadhazuji, že v Brně jezdí „šaliny“ a ne tramvaje.
Místo pousmání vyletělo z úst paní „Hlasité“:
„V Brně jsou nejhorší řidiči, arogantní debilové, kteří mě nechtějí nikdy pustit z vedlejší silnice“.
Reakce žádná, rozjetá paní „Hlasitá“ líčí svoje zážitky dál. Nedalo mi to, musela jsem se zeptat odkud je. Nebyla z Prahy, jak mě nejdříve napadlo. Kupodivu byla z Hodonína, malého města na Jižní Moravě. To vysvětlovalo její řidičské problémy.
Co se dělo dál nevím, raději jsem se rozloučila a odešla. Byl to i tak, opravdu silný zážitek. Troufám si tvrdit, že v této prodejně, paní „Hlasitá“ dlouho nic neprodá.
Jak má obchodní rozhovor vypadat, najdete v Manuálu úspěšného obchodního zástupce. :)
Inspiroval vás článek nebo pobavil? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.