Jak u zákazníků vzbudit větší zájem o nákup?

Jak vypadaly Vaše první prodeje? Vzpomínáte si na ně? Byly jednoduché, přímé, bez různé vaty a balastu? Jaká byla Vaše úspěšnost?

Možná nebyla o moc nižší než nyní, kdy jste se naučili mnoho věcí, znáte plno různých informací a snažíte se je všechny prodat zákazníkovi.

Když se něco učíme, začínáme od jednoduchých věcí ke složitějším. Důvodem je strach a nejistota, abychom něco nespletli nebo neříkali nesmysly.

V jednoduchosti je síla nebo krása. Tuto větu všichni známe, ale kdo se řídí její myšlenkou? Pravý význam těchto slov jsem si uvědomila před léty. Od té doby se jimi snažím řídit.

Možná to není pro Vás žádná novinka, ale pro mě to byla velká zkušenost a lekce. V prodeji reklamy a inzerce se mi dařilo hned od začátku. Po prvních měsících jsem byla mezi nejlepšími. Moje sebevědomí rostlo, a proto jsem začala vylepšovat obchodní rozhovor a hledat cestu k větší úspěšnosti.

Zákazníkům jsem se snažila předat všechno, co jsem se naučila. Myslela jsem si, že více informací o produktech bude znamenat větší zájem o jejich nákup. Mnozí z Vás výsledek tušíte. Žádný strmý nárůst prodeje se nekonal.

Místo toho, abych u zákazníků vzbudila větší zájem o nákup

Nastala stagnace úspěšnosti, moje sebevědomí se vracelo z oblak na zem.

Dostavilo první, velké zklamání z neúspěchu. Euforie úspěšného začátku v prodeji byla pryč. Nechápala jsem, proč mi nejde zvýšit obrat a úspěšnost prodeje. Nevěděla jsem, co dělám špatně. Nikdo mně neporadil.

Naštěstí jsem byla zvyklá, každé obchodní jednání zpětně analyzovat. V duchu jsem procházela, co bych řekla nebo udělala jinak. Začala jsem srovnávat dřívější jednání se současnými.

V čem byla jednání odlišná?  Najednou mi to došlo. V množství poskytnutých informací a mém přístupu.  Doslova jsem utloukla zákazníky informacemi. Nedala jsem jim prostor. Přestala jsem poslouchat, proto jsem nevěděla, jaká je jejich potřeba, kterou by vyřešila reklamní inzerce.

Tehdy jsem objevila objevené. Méně mluvit, více poslouchat. Zákazník nepotřebuje vědět všechny dostupné informace. Někdy méně znamená více.

Začala jsem se řídit těmito principy a úspěšnost prodejů šla opět nahoru.  Pochopila jsem, že obchodní dovednosti, znalost techniky a touha uspět jsou velice důležité součásti prodeje. Současně jsem si uvědomila, že myšlení a přístup je ještě důležitější.

Jenom na Vašem myšlení a postoji záleží, jak zužitkujete Vaše znalosti a dovednosti. Vy rozhodujete o úspěchu nebo neúspěchu.

Co se stane, když s tím nic neuděláte a situace se ještě zhorší? Jaké jsou důsledky, když neuděláte nic s nízkými obraty a klesajícím prodejem?   

Proč se zaobírat klesajícím prodejem teď, proč to neodložit na později, tak jako spousta jiných neúspěšných obchodních zástupců a podnikatelů?

Budete-li chtít, zastavit klesající obraty a zvýšit prodej, může vám v tom pomoci skvělý parťák, který vás vždycky podrží. Neodmlouvá, netrucuje. Je na něho spolehnutí. Už nikdy na prodej nebudete sami. 

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Josef Mencl napsal:

    zase jeden z celé řady perfektních článků ;-) děkuji za připomenutí

  2. napsal:

    Vynikající,díky:.-)

  3. Jan Buriánek napsal:

    Díky za super článek! Tak tohle je přesně můj problém:-) v současnosti. Resumé, omezím množství informací poskytované potencionálním zákazníkům ze své vlastní iniciativy.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů