Vymýšlíte si a lžete? Prozradí Vás řeč těla.

Při vymýšlení a lhaní Vás většinou odhalí řeč těla, pokud nejste trénovaný lhář. Můžeme se ptát: „Platí ještě, že lež má krátké nohy?“ Z pohledu práce obchodního zástupce to platí stále. Možná víc než dříve. Důvodem je vyšší nabídka než poptávka a celková přesycenost trhu.

Znáte ten pocit, že Vás někdo přesvědčuje, jak je jeho výrobek naprosto dokonalý, ale Vy máte takový divný pocit. Něco Vám tam nehraje. Nevíte co, ale něco je špatně a nabídku odmítnete.

V tomto případě jste si u prodávajícího všimli rozdílné verbální a neverbální komunikace. Při komunikaci byl nesoulad tak velký, že se projevil v řeči těla. Ve tváři úsměv a zdvořilá slova, gesta a pohyby se připravují na možný boj. Ani naučený úsměv nepřekoná nepřátelský postoj, některých obchodních zástupců.

Chcete prodat za každou cenu? Je to jediný cíl Vaší schůzky?   Možná se Vám to povede jednou, ale příště pravděpodobně nepochodíte. Pokud je zákazník nespokojený, výsledkem bude další zářez na pažbě pomyslné pušky. Podpoříte mýtus, že každý prodejce chce jenom peníze a na zákazníkovi mu nezáleží.

Budete-li si vymýšlet nebo dokonce i lhát, vše se obrátí proti Vám. Je to pouze otázka času. Jsou obchodní zástupci, kteří si myslí, že pomocí podobných triků na zákazníky vyzrají. Věřte tomu, že se tyto praktiky velice rychle roznesou. Ostatní zákazníci si nic nekoupí a konkurence toho využije ve svůj prospěch.

Buďte odhodlaní všem nástrahám čelit férově, bez ran pod pás. Buďte profesionálové vždy a všude. I v době kdy se prodává méně. Je mi smutno, když slyším od zákazníků, že se některý z obchodních zástupců snížil k nářkům typu: „Když si nic neobjednáte, nebudu mít pro děti na jídlo.“ Snižujete tímto způsobem svoji i zákazníkovu důstojnost.

Vžijte se do situace Vašeho zákazníka. Nakupovali byste do zásoby, když vidíte, že máte zboží dostatek?

 Zvýšit prodej můžete zdokonalením Vašich dovedností. Kniha, Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře, Vám pomůže. Objevíte v ní návod, jak telefonovat, jak má vypadat obchodní rozhovor a mnoho dalšího. Vyžádejte si ji zdarma.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Martin Kosek napsal:

    Dobrý den, nechci s Vaším článkem nesouhlasit, ale doplnil bych: toto neplatí vždy. Ne vždy dokážeme rozpoznat, zdali člověk v neverbální komunikaci lže. Přesto, že existují systémy FACS k dekódací oblyčeje a analýze mikrovýrazů, ani tento systém není dokonalý.

    Stejně tak platí, že pokud je osoba nositelem poruchy osobnosti – např. antisociální poruchy osobnosti (dříve ozn. jako psychopatie), tak je rozpoznání lži téměř nemožné. Doporučuji k tomuto tématu knihy Dr. P. Ekmana. S pozdravem,
    Martin Kosek

    • Dobrý den pane Martine, chápu, že psycholog a odborník na sociální patologii může nesouhlasit. Většinou obchodním zástupcům při komunikaci stačí mnohem menší úroveň znalostí než je Vaše. Při obchodním jednání předpokládám, že komunikuji s člověkem, který poruchou osobnosti netrpí. :-)
      Děkuji za Vaše doporučení literatury, která může zájemcům znalosti doplnit.

      Přeji příjemný den
      Ivana Sáčková

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů