head>
Všimli jste si, že lidé mezi sebou stále méně komunikují? Je to paradox, čím jsou kvalitnější komunikační technologie, tím méně spolu mluvíme. Tento trend se bohužel objevuje i v obchodě.
Ve firmách je celkem běžné, že levá ruka neví, co dělá pravá. Vedení firmy automaticky předpokládá, že každý zaměstnanec ví, co má dělat a za co nese odpovědnost. Dostali jste někdy konkrétní popis práce? Noty, podle kterých máte hrát? Ne. Potom se stane, že někdy hrajete falešně.
Možná je to i důvod, proč někteří obchodníci nereagují na zmeškané telefonní hovory. Možná jim nikdo neřekl, že je nepsaným pravidlem volat zpět i na čísla, která nemají uložená v seznamu.
Chováte se podobně? Přemýšleli jste někdy nad tím, že se připravujete o zákazníky? Kolik energie vás stojí získání nových zákazníků? Jak rychle o zákazníky přicházíte?
Může se stát, že je člověk zabraný do práce a zapomene zavolat zpět na zmeškané číslo. I když najdete zmeškaný hovor až druhý den, zavolejte zpět. Druhá strana pochopí, že jste našli zmeškaný hovor až ráno a voláte se zpožděním. Dokonce ocení, že jste se na ně nevykašlali. Možná už vyřešili důvod, proč vám volali. Možná ještě stále potřebují vaši pomoc.
U emailů je to obdobné, můžete přijít o zákazníky, když na emaily nestíháte odpovědět. Máte moc práce? Delegujte psaní odpovědí na zodpovědnou osobu nebo věc vyřiďte telefonem. Spadl vám email do spamu, odpovězte i po několika dnech s vysvětlením, kde se email zatoulal.
Ve své praxi jsem se často setkala i se spořivými zákazníky. Bylo běžné, že jenom prozvonili a čekali, až zavolám zpět. Nenechte se mýlit, někteří z těchto zákazníků patřili mezi nejlepší odběratele.
Doporučuji, naučte se automaticky volat zpět na zmeškané hovory. Těch pár minut telefonování a komunikace se vyplatí. Budete mít spokojené zákazníky.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.