Zlepšete komunikaci, získáte více spokojených zákazníků.

Zlepšete komunikaci, získáte více zákazníků.Všimli jste si, že lidé mezi sebou stále méně komunikují? Je to paradox, čím jsou kvalitnější komunikační technologie, tím méně spolu mluvíme. Tento trend se bohužel objevuje i v obchodě.

 

Zlepšete komunikaci, získáte více spokojených zákazníků.

 

Ve firmách je celkem běžné, že levá ruka neví, co dělá pravá. Vedení firmy automaticky předpokládá, že každý zaměstnanec ví, co má dělat a za co nese odpovědnost. Dostali jste někdy konkrétní popis práce? Noty, podle kterých máte hrát? Ne. Potom se stane, že někdy hrajete falešně.

Za většinou konfliktů a nedorozumění je špatná nebo žádná komunikace.

Možná je to i důvod, proč někteří obchodníci nereagují na zmeškané telefonní hovory. Možná jim nikdo neřekl, že je nepsaným pravidlem volat zpět i na čísla, která nemají uložená v seznamu.

Chováte se podobně? Přemýšleli jste někdy nad tím, že se připravujete o zákazníky? Kolik energie vás stojí získání nových zákazníků? Jak rychle o zákazníky přicházíte?

Může se stát, že je člověk zabraný do práce a zapomene zavolat zpět na zmeškané číslo. I když najdete zmeškaný hovor až druhý den, zavolejte zpět. Druhá strana pochopí, že jste našli zmeškaný hovor až ráno a voláte se zpožděním. Dokonce ocení, že jste se na ně nevykašlali. Možná už vyřešili důvod, proč vám volali. Možná ještě stále potřebují vaši pomoc.

Pár minut věnovaným zmeškanému hovoru, může změnit potenciálního zákazníka ve spokojeného zákazníka.

U emailů je to obdobné, můžete přijít o zákazníky, když na emaily nestíháte odpovědět. Máte moc práce? Delegujte psaní odpovědí na zodpovědnou osobu nebo věc vyřiďte telefonem. Spadl vám email do spamu, odpovězte i po několika dnech s vysvětlením, kde se email zatoulal.

Ve své praxi jsem se často setkala i se spořivými zákazníky. Bylo běžné, že jenom prozvonili a čekali, až zavolám zpět. Nenechte se mýlit, někteří z těchto zákazníků patřili mezi nejlepší odběratele.

Doporučuji, naučte se automaticky volat zpět na zmeškané hovory. Těch pár minut telefonování a komunikace se vyplatí. Budete mít spokojené zákazníky.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů